Tine Van Aerschot / Trevor vzw

Het betreft liefde

Voor Het betreft liefde ging Tine Van Aerschot op zoek naar allerlei verhalen over liefde. Ze organiseerde workshops met kinderen en volwassenen, ging graven in de geschiedenis en literatuur en verwerkte ook haar eigen herinneringen en emoties om Het betreft liefde vorm te geven. Het resultaat is een voorstellingwaarin drie vrouwen hun gevoelens van liefde verkennen en proberen te delen met elkaar en het publiek.

Verschillende soorten liefde

Het betreft liefde is een voorstelling die vertelt over liefde. Het is een voorstelling die liefde toont en die liefde ademt. Het gaat over liefde toen en nu. Liefde van het kind, liefde van de volwassene, liefde van de oudere. Het gaat over de geschiedenis van liefde en de ontwikkeling van liefde. Het gaat over liefde tussen drie aanwezig vrouwen. Het gaat over romantische liefde en het gaat over volkerenliefde. Het gaat over liefde voor de oneindige schoonheid die de wereld rondom ons te bieden heeft.

In een opeenstapeling van liefdesverklaringen verkennen drie vrouwen hun liefde en proberen ze die te delen met elkaar en het publiek.
De Oostendse Tine Van Aerschot ging op zoek naar allerlei verhalen over liefde. Ze organiseerde workshops met kinderen en volwassenen, ging graven in de geschiedenis en literatuur en verwerkte ook haar eigen herinneringen en emoties om Het betreft liefde vorm te geven.

Tine Van Aerschot

Tine Van Aerschot (1961) werkte tot 1989 voor Stuk en Klapstuk. Tussen 1990 en 2005 werkte ze als dramaturg, scenograaf, productieleider, coauteur, fotograaf, grafisch vormgever en raadgever voor veel producties. In 2006 ging Van Aerschots eerste eigen voorstelling I have no thoughts, and this is one of them in première, die ze schreef en regisseerde voor Claire Marshall, één van de kernleden van Forced Entertainment.

Met haar doorlopend multimedia project The Whereabouts of Trevor Wells nam ze deel aan de groepstentoonstelling A room of one’s own in de Markten in Brussel (maart 2006) en in Kunstlerhaus Betanien in Berlijn (maart 2007).

In november 2009 ging in de Kaaistudio’s Triple Trooper Trevor Trumpet girl in première, Van Aerschots tweede avondvullende theaterproductie, gebaseerd op het fictieve dagboek van Trevor Wells.

In maart 2012 ging Van Aerschots derde theatervoorstelling We are not afraid of the dark in première. Van 2014 tot 2015 werkte Van Aerschot aan een ruimer onderzoeksproject Between this and that, dat leidde tot de publicatie van het boekje A Partial Exposure of a Half Decent Elephant en tot de voorstelling When in doubt, duck, die in 2015 in première ging. Voor die voorstelling werkte ze samen met Connie Nijman, Jonathan Burrows, Hans Koch, Noha Ramadan, Nic Lloyd en Mira Helmer.

De laatste jaren wordt het delen van haar ervaring met jonge mensen een steeds belangrijker onderdeel van haar professionele uitdagingen. Ze gaf workshops aan o.a. de Royal Scottisch Academy of Music and Drama, gaf les aan studenten Drama en begeleidt ook studenten, zoals Dounia Mahammed met Salut Copain, bij het maken van hun masterproef aan het KASK.

Credits
Concept/tekst/regieTine Van Aerschot
Van en metLois Brochez, Sara De Roo, Dounia Mahammed
LichtLuc Schaltin
ManagementKlein Verzet
Productieassistent & kostuumMaya Wilsens
CoproductieKaaitheater, PACT Zollverein, kunstencentrum BUDA/NEXT festival, Pianofabriek kunstenwerkplaats, wpZimmer
Met steun van De Grote Post, CAMPO, de Vlaamse Overheid