'Als je niet inspeelt op de behoeften van de stad kun je net zo goed sluiten'

Publiekswerk centraal bij Vlaamse Middag

Samen met Publiq (voorheen Cultuurnet Vlaanderen) en Cultuurmarketing organiseren we op donderdag 17 mei de eerste Vlaamse Middag. Het wordt een middag waarin het ontmoeten van vakgenoten en het uitwisselen van kennis en succescases uit het Publiekswerk centraal staan. Het belooft een rijke en inspirerende middag te worden voor de marketeers, educatiemedewerkers en de publiekswerkers, maar ook voor de programmeurs en de zakelijk leiders.

Wat is publiekswerk?

Maar wat is publiekswerk nu precies? Doen ze dat alleen in Vlaanderen? En kun je het wel definieren of hoeft dat helemaal niet? Tijdens het symposium van donderdag 26 april j.l. in Almere bleek uiteindelijk dat publiekswerk in Vlaanderen een bekend verschijnsel is, dat het in het kunst en cultuurbeleid wordt meegenomen, maar dat iedereen het op zijn eigen manier uitvoert en dat definieren van het begrip dus eigenlijk niet perse nodig hoeft te zijn.
Maar een ding is zeker: het draait altijd om participeren en verbinden.  

Alvast verdiepen in het onderwerp?

Elke Grommen, Sofie Vermeiren en Lot Wens zijn Vlaamse publiekswerkers. Ze zijn alle drie te gast op de Vlaamse Middag  waar ze alles vertellen ze over hun werk.  Om alvast een kijkje in de keuken te geven vroeg Cultuurmarketing hen wat het werk voor hen inhoudt en hoe werking en werving zich tot elkaar verhouden.

Lees hier het interview