De Brakke Grond in een nieuw jasje gestoken

Vanaf vandaag kun je de volledig nieuwe huisstijl van de Brakke Grond overal bewonderen. We hebben hiervoor intensief en met veel plezier samengewerkt met het Haagse bureau Vruchtvlees. De oude ietwat 'sobere' stijl is vervangen door een flexibele, spannende en eigenzinnige huisstijl met veel kleur, beweging en oneindig veel mogelijkheden.

Een huisstijl die past bij een dynamische organisatie als de Brakke Grond. ‘Onweerstaanbaar Vlaams' is de nieuwe pay-off die de identiteit helemaal afmaakt.

Vruchtvlees: 'We kregen van De Brakke Grond de vraag om het merk opnieuw vorm te geven. Voor ons een echt droomproject; we kregen als Vruchtvlees vrij baan om het merk ‘De Brakke Grond’ van de grond af op te bouwen en in een bijzondere identiteit te gieten.

Hoe hebben we dat gedaan? We zijn begonnen met een intensief en breed vormonderzoek, waarin het netwerk van Vlaamse kunst en de bijzondere samenwerkingen met Nederlandse kunstenaars al snel naar voren kwamen als centraal punt. Dat hebben we omgevormd naar een 2D grid (het netwerk dat deze kunstenaars en de stad verbindt) en een 3D logo wat daaruit groeit (De Grond). Dat in combinatie met heldere typografie, zorgt voor een identiteit die zowel op het scherm als op print oneindig veel mogelijkheden heeft.'