Freelance festival marketeer gevraagd

Vacature voor Beyond the Black Box

We zijn op zoek naar een ervaren, creatieve en bevlogen marketeer voor Beyond the Black Box. Het betreft een tijdelijke functie op freelance basis van november t/m half februari. 

 

Beyond the Black Box

Sinds 2019 organiseren we Beyond the Black Box, een festival waarmee we de aandacht willen vestigen op interdisciplinaire kunstenaars en voortrekker wil zijn in het zoeken naar duurzame oplossingen voor het presenteren van hun werk. Met Beyond the Black Box wordt heel expliciet ruimte gemaakt voor die hybride creaties die omwille van hun radicale vorm niet of onvoldoende geëxploreerd dreigen te worden in het (inter)nationale kunstenlandschap. De Brakke Grond verbindt nieuwe publieksgroepen aan dit werk en betrekt het publiek tevens bij het creatieproces. Tegelijkertijd wordt er een forum voor discussie en kennisuitwisseling in de kunstensector rond deze thematiek geboden. Beyond the Black Box vindt plaats van 31 januari t/m 8 februari 2020. Het festival is zowel geschikt voor een avontuurlijk publiek als voor professionals uit de podium- en beeldende kunst.

De werkdruk ligt grotendeels in de maanden december en januari, we verwachten dat je dan gemiddeld 2 tot 3 dagen in de week aan het werk bent. Vanaf november 2019 moet er gestart worden met vormgeving en ontwikkeling van het campagnemateriaal, het onderzoeken van publiek, het plannen van advertenties en het benaderen van pers en mediapartners.

 

Meer info over het festival? Neem dan een kijkje naar de editie van 2018.

Beyond the Black Box 2018

Interesse?
Voor meer informatie kun je bellen of mailen met hoofd communicatie, Bettina Lorsheijd, T 020 622 90 14
 

Wat zoeken we

We zijn op zoek naar een ervaren en doortastende festival marketeer, die dit jonge festival op een frisse manier stevig in de markt weet te zetten bij het juiste doelpubliek. Je hebt on- en offline ervaring, bent uitvoerend, maar ook strategisch, je weet free publicity te genereren, hebt een vlotte pen en een grote dosis creativiteit en weet steeds nieuwe manieren en invalshoeken te vinden voor het bereiken van doelgroepen. Natuurlijk heb je ervaring met vormgeving en met drukwerkbegeleiding en weet je tactisch om te gaan met kunstenaars, theatermakers en partners van het festival. Kortom, campagne voeren is echt jouw ding.

 

Wat ga je doen:
Je voert actief overleg met de programmeurs, productieleiders en partners.
Je schrijft wervende teksten voor brochures, website, nieuwsbrieven, socials etc. en weet de juiste tone of voice te raken, passend bij het imago van het festival en van de Brakke Grond.
Je gaat actief op zoek gaat naar interessante content en interviews om in te zetten als pr-middel.
Je staat actief in contact met de pers. 
Je gaat op zoek naar nieuwe doelgroepen.
Je bent pro actief aanwezig bij het festival en bent contactpersoon vanuit de communicatie.|
Je hebt relevante ervaring met het inzetten van social media en weet hierin samen te werken met de digital marketeer.
Je hebt ervaring met vormgeving, huisstijl, drukwerk en verspreiding.
Je bewaakt je eigen budget.

 

Wat vragen we nog meer van je
Dat je over minimaal 3 jaar werkervaring beschikt .
Dat je kennis hebt van communicatie in de kunstensector.
Dat je ervaring hebt met festivalcampagnes.
Dat je beschikt over een hands-on mentaliteit; je bent een denker maar ook een doener.
Een goede redactionele schrijfvaardigheid en gevoel voor de juiste tone of voice.
Een goede kennis van de Nederlandse taal, zowel mondeling als schriftelijk.
Dat je secuur bent en goed om kunt gaan met deadlines.

 

Voorwaarden
Het betreft een tijdelijke opdracht van november 2019 t/m half februari 2020. Voor de opdracht wordt ongeveer 160 uur beschikbaar gesteld. Vergoeding is een projectprijs op basis van het aantal uren.