Gevraagd: online marketeer

Ervaren, zelfstandig en creatief (22 u.)

De afdeling communicatie is per 1 februari 2018 op zoek naar een ervaren online marketeer. Dit voor 22 uur per week, met een tijdelijke aanstelling van 8 maanden én vooruitzicht op een vaste aanstelling.

Vlaams Cultuurhuis de Brakke Grond brengt actuele, markante kunst uit Vlaanderen naar Amsterdam en de rest van Nederland. Vernieuwing, kruisbestuiving, verbindingen leggen en artistieke durf staan daarbij voorop. Van visuele kunst, literatuur, dans en theater tot muziek, performance, film, design, mode, architectuur, documentaire en nieuwe media. Wat de Lage Landen bezig houdt, staat bij de Brakke Grond op de agenda.

De afdeling communicatie is verantwoordelijk voor het zoeken en binden van (nieuw) publiek voor alle programma’s van de Brakke Grond, voor het promoten van de Vlaamse kunst en cultuur bij een Nederlands publiek en voor het enthousiast uitdragen van de identiteit en het imago van het huis. De afdeling werkt nauw samen met het programmateam van de Brakke Grond.

De afdeling communicatie bestaat uit vier personen, waarvan jij de specialist bent op het gebied van de online marketing. Je houdt de vinger aan de pols en beweegt flexibel mee met de organisatie in een voortdurend evoluerende sector.

Omdat de plannen en ambities op het gebied van online marketing en social media snel evolueren, willen we het team uitbreiden met een hands on specialist die op dit vlak de vinger aan de pols houdt en die zowel proactief als reactief suggesties doet en oplossingen biedt om het publieksbereik te meten en het door middel van de juiste tools doelbewust, accuraat en gericht uit te breiden. Je bent binnen de functie dus niet alleen de strateeg, maar ook een uitvoerder.

Functie:

-Bedenken en uitvoeren van de strategie voor de online marketing.
-Coördineren en uitvoeren van de e-marketing tools, de ontwikkelingen daarvan nauwgezet bijhouden en waar nodig bijsturen (social media / e-nieuwsbrief / servicemails / online bezoekersonderzoek / direct mailing / aftermailings / maandpersoverzichten / website…).
-Google Analytics en Google Adwords (SEO en SEA) analyseren, expertise uitvoeren en delen met de rest van het communicatie team.
-Op maat uitwerken en uitvoeren van customer journeys en online campagnes.
-Inzicht hebben in en uitvoeren van de mogelijkheden van de doorontwikkeling van de website en de narrowcasting.
-Evalueren van het marketingsysteem van de kassa en waar nodig integreren in de online marketing.
-Maken van specifieke content voor de verschillende online kanalen.
-Consciëntieus bewaken van het eigen budget.

Functieprofiel:

-Minimaal 3 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie.
-Kennis van de laatste ontwikkelingen op het gebied van online marketing en social media.
-Goede kennis van de Nederlandse taal, zowel mondeling als schriftelijk.
-Affiniteit met kunst en cultuur.
-Je bent innovatief, initiatiefrijk, analytisch, secuur en denkt proactief in (creatieve) oplossingen én je brengt die oplossingen ook zélf effectief tot een goed einde. Je bent dus een denker maar ook een doener.

Voorwaarden:

De werkuren worden verdeeld over drie dagen. De functie wordt verloond op basis van cao Nederlandse podia. Het betreft een tijdelijk contract van in eerste instantie 8 maanden, met de intentie tot verlenging, eventueel in een gewijzigd organogram. Indiensttreding uiterlijk per 1 februari 2018.
Je motivatiebrief en cv (in pdf) kun je insturen tot en met maandag 8 januari via onze Google Form. Die vind je via deze link. Dus: niet mailen. De gesprekken worden gehouden op vrijdag 19 januari.
 

Let op: Sollicitaties die niet aan de genoemde omschrijving voldoen, worden niet in behandeling genomen.
Voor meer informatie kun je bellen of mailen met hoofd communicatie, Bettina Lorsheijd, bettina.lorsheijd@brakkegrond.nl, T 020 622 90 14