Gevraagd: online marketeer

Ervaren, zelfstandig en creatief (22 u.)

De afdeling communicatie is per 1 januari 2018 op zoek naar een ervaren online marketeer. Dit voor 22 uur per week, met een tijdelijke aanstelling van 8 maanden én vooruitzicht op een vaste aanstelling.

Vlaams Cultuurhuis de Brakke Grond is een avontuurlijke en gastvrije multidisciplinaire organisatie gevestigd in het centrum van Amsterdam met een tweeledige missie. Vanuit Amsterdam en met heel Nederland als ons speelveld promoten we de Vlaamse cultuur en kenmerkende ontwikkelingen inzake kunst en cultuur uit Vlaanderen. Daarnaast zetten we actief in op het bevorderen van de Vlaams-Nederlandse culturele samenwerking.

De afdeling communicatie is verantwoordelijk voor het zoeken en binden van (nieuw) publiek voor alle programma’s van de Brakke Grond, voor het promoten van de Vlaamse kunst en cultuur bij een Nederlands publiek en voor het enthousiast uitdragen van de identiteit en het imago van het huis. De afdeling werkt nauw samen met het programmateam van de Brakke Grond.

De afdeling communicatie bestaat uit vier personen, waarvan jij de specialist bent op het gebied van de online marketing. Je houdt de vinger aan de pols en beweegt flexibel mee met de organisatie in een voortdurend evoluerende sector.

Omdat de plannen en ambities op het gebied van online marketing en social media snel evolueren, willen we het team uitbreiden met een hands on specialist die op dit vlak de vinger aan de pols houdt en die zowel proactief als reactief suggesties doet en oplossingen biedt om het publieksbereik te meten en het door middel van de juiste tools doelbewust, accuraat en gericht uit te breiden. Je bent binnen de functie dus niet alleen de strateeg, maar ook een uitvoerder.

 

We verwachten dat je:

-De strategie bedenkt en uitvoert  voor de online marketing, passend binnen de algemene visie van de Brakke Grond.
-Dat je de coördinator en uitvoerder bent van de e-marketing tools, de ontwikkelingen daarvan nauwgezet bijhoudt en bijstuurt waar nodig (social media / e-nieuwsbrief / servicemails / online bezoekersonderzoek / direct mailing / aftermailings / maandpersoverzichten / website…)
-Google Analytics en Google Adwords (SEO en SEA) volledig in de vingers hebt, de uitvoer ervan doet en de analyses en conclusies die eruit kunnen afgeleid worden goed weet over te brengen aan je collega’s (van communicatie).
-Het effect van de online communicatie kan meten en die efficiënt kan verbeteren en/of aanvullen om zo het publieksbereik te verbreden én de zichtbaarheid en herkenbaarheid van de Brakke Grond te vergroten.
-Kennis en ervaring hebt in customer journeys en online campagnes, die op maat kan uitwerken én ook zelf kan uitvoeren.
-Een uitstekend inzicht hebt in de mogelijkheden van de doorontwikkeling van de website en daar ook de uitvoer van doet.
-Inzicht hebt in narrowcasting, in de werking ervan én daar ook (proactief) mee aan de slag gaat.
-Dat je het bestaande marketingsysteem van de kassa kan evalueren en waar nodig kan integreren in de online marketing.
-Kennis en ervaring hebt op het gebied van het maken van specifieke content voor de verschillende online kanalen.
-De gehele (online) marketing monitort en accuraat en efficiënt op een hoger niveau tilt.
-Het eigen budget consciëntieus bewaakt.


Wat vragen we nog meer van je:

-Dat je minimaal 3 jaar werkervaring hebt in een vergelijkbare functie.
-Je hebt kennis van de laatste ontwikkelingen op het gebied van online marketing en social media.
-Je bent innovatief en analytisch.
-Je hebt een hands-on mentaliteit; je bent een denker maar ook een doener.
-Je bent sterk in het bedenken van content.
-Je bent secuur.
-Je hebt goede kennis van de Nederlandse taal, zowel mondeling als schriftelijk.
-Je bent initiatiefrijk, denkt proactief in (creatieve) oplossingen én je brengt die oplossingen ook zélf effectief tot een goed einde.
-Je hebt affiniteit met kunst en cultuur.


Voorwaarden

De werkuren worden verdeeld over drie dagen. De functie wordt verloond op basis van cao Nederlandse podia. Het betreft een tijdelijk contract van in eerste instantie 8 maanden, met de intentie tot verlenging, eventueel in een gewijzigd organogram. Indiensttreding uiterlijk per 1 januari 2018.
Je motivatiebrief en cv (in pdf) kun je insturen tot maandag 20 november, via onze Google Form. Die vind je via deze link. Dus: niet mailen. De gesprekken worden gehouden op dinsdag 28 november.
 

Let op: Sollicitaties die niet aan de genoemde omschrijving voldoen, worden niet in behandeling genomen.
Voor meer informatie kun je bellen of mailen met hoofd communicatie, Bettina Lorsheijd, bettina.lorsheijd@brakkegrond.nl, T 020 622 90 14